onsdag 5 juni 2013

Inte många meter bil nu!!

Fast jag körde ju till Luleå i måndags för att köra vårruset... Annars springer eller cyklar jag till jobbet, skolan, ungarnas kompisar, springa bara för att det kul och så himla härligt efteråt!

Förra året när jag körde ruset hade jag med en lottakompis. Jag trodde att hon skulle komma långt före mig i mål, men så blev det inte! Mest nöjd var jag över att det faktiskt tog mindre än en halvtimme. 29 minuter och några sekunder. Nu när jag sitter och skriver tror jag faktiskt att jag skrivit om det förut...

I måndags tog det enligt Vårrusets tidtagning 26 minuter och 50 sekunder!!! Sedan var det kanske inte exakt 5000 meter men väldigt nära. Jäkligt nöjd är jag i alla fall!



I morgon är det invägning med testgruppen. Vår instruktör med mindre trevliga öknamn, men på något sätt ser man fram emot hennes mördarpass när det är inbokat på korpen, kommer med lite nya tips och en eländig BIA-mätning. Man mäter alltså kroppssammansättningen och stirrar sig inte blind på BMI. Det är inte säkert att jag hinner på den, det kommer nog att vara lite för tidigt då jag jobbar till 18... Surt! Å andra sidan har jag firat med ett glas vin till maten...

Orkar inte lägga upp alla svängar till och från jobbet, det är ju liksom inget nytt...

Nu ska ögonen och hjärnan tränas. Dags att sova, arbetsdag i morgon. Nackdelen med skiftgång, man jobbar ofta när andra är lediga... Å andra sidan är jag mycket ledig när andra jobbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar